trip door de Catlins - Reisverslag uit Balclutha, Nieuw Zeeland van answinydownunder - WaarBenJij.nu trip door de Catlins - Reisverslag uit Balclutha, Nieuw Zeeland van answinydownunder - WaarBenJij.nu

trip door de Catlins

Door: winy

08 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Balclutha

Lang uitgeslapen en daarna wederom genoten van een heerlijk ontbijt. Daarna hebben we een picknickmand klaargemaakt en zijn vertrokken richting Caine. Dit is een gebied ten zuidoosten van Balclutha richting zee. We zijn daar naar Curio Bay gereden. Dit is een baai waar op het strand allemaal versteende bomen liggen. Dit is het gevolg van een vulkanische uitbarsting miljoenen jaren geleden, waar tengevolge van de lavastroom veel bomen boven de grond zijn afgeknapt, onder de lava zijn bedolven en toen zijn versteend. Na deze bezichtiging zijn we een stuk verder aan het strand gaan zitten en hebben daar gepicknickt en genoten van het prachtige uitzicht op het strand en zee. Het weer was ons erg goed gezind. Een dag met heel veel zon en een temperatuur van zo'n 23 graden. Toen zijn we naar Papatowai gereden. Dit is een klein museum met allemaal erg leuke gadgets en zelfgemaakte uitvindingen. En al die dingen bewegen en maken geluiden. Het was heel erg leuk om rond te kijken. De eigenaar is trouwens een vriend van Roel. Daarna zijn we nog naar Purakanui falls gegaan. Dit is een waterval midden in de bush. s-Avonds hebben we geskypt met de kinderen. Toen nog tot erg laat gekletst over vroeger.
s-Avonds na het eten hebben we nog geskypt met Vera en Loek en was het erg leuk om de kleinkinderen weer te zien. Toen nog heel veel oude koeien ui

• 09 Februari 2015 - 23:24

Anouk En Dick:

Hallo Ans en Winy,
    wat leuk om jullie te kunnen volgen!
    Met veel plezier de eerste berichtjes gelezen.
    Veel plezier daar, geniet er van!
    Groetjes
    Anouk en Dick