Taupo - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van answinydownunder - WaarBenJij.nu Taupo - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van answinydownunder - WaarBenJij.nu

Taupo

Door: winy

28 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Taupo

Na het inpakken gaan we naar Napier om te ontbijten. Tot ca. 11.00 uur blijven we daar en bekijken het stadje nu een beetje beter. Er is nu ook bedrijvigheid in de straten. We praten met een inwoner die ons iets verteld over de geschiedenis van Napier. Het schijnt dat in 1931 een deel Is verwoest door een aardbeving. Daarna zijn diverse gebouwen weer herbouwd in de Art-Deco stijl.
We rijden daarna nog naar Havelock nrd, een leuk dorp om te bekijken. Na de middag gaan we op weg naar de volgende bestemming. Een reis van zo'n 150 km. Het eerste stuk is afwisselend, maar de laatste 50 km. zijn vrij saai. Heel lange rechte wegen, dus goed opletten om geen slaap te krijgen, ook omdat het erg warm is. Ik denk toch rond de 30 graden.
Taupo ligt aan een groot meer en we hebben een motel op een prachtige locatie. Direct aan het meer. Lang wandelen we langs het meer met heel mooi vergezichten.

• 28 Februari 2015 - 09:57

Maria:

Morge lieverds,bij jullie avond!!
    Wat weer een heerlijk reisverslag;;,links rijden,--warm weer,--mooi Motel enz...
    Uit alles blijkt dat jullie het enorm naar je zin hebben en
    gigantisch veel zien en genieten.
    Maar....het wordt "kort"dag he--,dus snuif de laatste vakantie dagen goed op.
    Nog heeeel veeel plezier.
    Dikke kus van mij.
    Maria

• 28 Februari 2015 - 23:39

Betsy:

lieve Ans en Winy Het zal bij jullie wel goede morgen zijn
    Wat hebben jullie een geweldige reis.
    Geniet er nog maar heel veel van,want het schiet al weer op.
    Waar zijn de weken gebleven.
    Nog heel veel plezier.
    Dikke knuffels