Nelson - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van answinydownunder - WaarBenJij.nu Nelson - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van answinydownunder - WaarBenJij.nu

Nelson

Door: winy

14 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Nelson

Voor vandaag hebben we een "bush en beachwandeling" gepland. We rijden ca. 1 u en komen dan aan in Kaiteriteri. Daar halen we de tickets af en na een kop koffie gaan we aan boord van het schip en vertrekken we om eigenlijk na 3 uur te worden afgezet op een strand, om van daaruit te gaan wandelen. Het is geen groot schip en de deining is behoorlijk sterk. Na een uur flink door elkaar te zijn geschut zien we het eigenlijk niet zitten om dit nog eens zo'n twee uur vol te houden. We vragen dan ook om ons op de volgende stopplaats van boord te laten gaan en dat is goed. Aan landgekomen begint onze wandeling van 11,5 km. Dit is geen gewone wandeling, maar een wandeling die de hele tijd omhoog en dan weer omlaag gaat. Berg op berg af. Met af en toe een echte klauterpartij omlaag naar ene standje. Maar echt met adembenemende uitzichten en glashelder water. Na 4,5 uur wandelen bereiken we het strand waar de boot ons weer oppikt. In het motel gaan we een frietje halen en laten we ons daarna moe maar voldaan op de bank zakken en genieten met een pils/wijntje nog na van deze geweldige dag.

• 15 Februari 2015 - 08:51

Maarten En Betsy:

Lieve Ans en Winy

Wat hebben jullie een geweldige wandeltocht gemaakt. Hadden jullie daarna ook pijn in de kuiten? Fijn dat jullie zo'n geweldige vakantie hebben. Wij zijn op vakantie in Drenthe dat had ik "Nooitgedacht" haha zo heet het plaatsje waar we zijn. Oma en ik sturen dit berichtje s'morgens om 8 uur uit bed.

Groetjes Maarten en Betsy en de rest van de Familie

PS Oma wist niet zo goed hoe ze het moest versturen

• 15 Februari 2015 - 12:14

Elly Zopfi:

Hallo Ans en WIny.

volgens mij hebben jullie een prachtige vakantie ben nu al benieuwd naar de foto s.
    Geniet er maar lekker van hier is het prachtig carnavalsweer wel koud maar de zon
    schijnt uitbundig.
    Gr.ELly.

• 17 Februari 2015 - 15:27

Maria:

Dag lieverds,hersteld van de boottocht,geen last van spierpijn van de wandeling.
    Super zo veel als jullie te vertellen hebben,wat zien jullie veel
    mooie dingen he !!!!
    Morgen al twee weken weg en al zo veel ondernomen.
    Het is iedere keer weer geweldig om jullie verhalen te lezen.
    Veel foto's gemaakt en staat er ook al wat op film?
    Ben erg benieuwd.
    Heel veel plezier en geniet er goed van.
    Liefs en een dikke knuffel voor jullie viertjes.
    xxxxx Maria