Franz Josef - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van answinydownunder - WaarBenJij.nu Franz Josef - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van answinydownunder - WaarBenJij.nu

Franz Josef

Door: winy

16 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Franz Josef

Om half zeven gaat de wekker al, want vandaag hebben we een flinke reis voor de boeg. Dus we zitten al op tijd in de auto. Nadat we de stad Nelson hebben verlaten is er weinig verkeer op de weg. Onderweg stoppen we in Murchison en drinken daar een cappuccino met appelgebak en Ans een strawberry-muffin. In Punakaiki stoppen we om naar de "pancakerocks" te gaan kijken. 13 jaar geleden zijn we hier ook geweest, maar het blijft wonderlijk fenomeen. Rotsen die er uitzien als pannekoeken waar helemaal onderin het water en de wind vrij spel hebben en daardoor uit alle gaten het water naar boven spuiten. Ze noemen het "blowholes". Hier hebben we een hele tijd staan kijken, veel gefilmd en foto's gemaakt.
Later stoppen we nog in het plaatsje Hokatiki, waar we nog een tijdje rondwandelen en inkopen voor s-avonds. Om 17.00 uur zijn we in de plaats Franz Josef waar we hebben geboekt in een onderkomen voor backpackers. Het is vrij eenvoudig maar toch schoon. We krijgen er gratis soep (lekkere groentesoep) dus dat is toch wel leuk. We eten, drinken nog wat en gaan op tijd naar bed.