Whakatane - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van answinydownunder - WaarBenJij.nu Whakatane - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van answinydownunder - WaarBenJij.nu

Whakatane

Door: winy

25 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Franz Josef

Zo te zien kan ik weer reisverslagen schrijven. Vanaf 19-2 lukte het niet meer. Ik heb toen de helpdesk van "waarbenjij" gemaild en kreeg als antwoord dat er iets met de site aan de hand was eniet. Blijkbaar is dat dus nu verholpen.
Dus nu even een kort verslag over de laatste week.
Van Queenstown uit zijn we naar Te Anau gegaan, waar we 2 nachten zijn gebleven. Ans en ik shebben daar toen toch nog de prachtige DoubtfullSound cruise kunnen doen. Deze was eerst volgeboekt,maar vanwege de drukte werd er een extra boot ingezet. Dat was een geweldige belevenis. Dit was tevens onze laatste vakantiedag samen. Op zaterdag rijden we weer terug naar Balclutha. Zondag komen de kinderen en kleinkinderen van Ger en Ria. Ria en Ans maken samen een heerlijk diner wat we vanwege het alweer prachtige weer op het balkon eten. Maandag rijden we met z'n vieren naar Dunedin waar de dames gaan shoppen Ger en ik wat rondwandelen en op een terras een kop koffie drinken. Daarna bieden we Ger en Ria een lunch aan als dank voor hun gastvrijheid. 's-Avonds komen de overburen nog met ons een wijntje drinken. Dinsdag, voor ons de laatste dag in Balclutha. Er word nog wat gewassen en na de middag lopen Ans en ik nog het dorp in en later worden de koffers gepakt. 's-Avonds kaarten (canasta) we voor de laatste keer. Woensdagmorgen brengen Ger en Ria ons naar het vliegveld in Dunedin waar we een laatste koffie drinken en dan afscheid van elkaar nemen, wat voor ons alle vier erg tegenvalt.
Na een goede vlucht worden we in Auckland afgehaald met een busjevan het hotel. In het hotel kunnen we een auto huren, een Mazda uit 2002, maar in goede staat.

• 26 Februari 2015 - 09:32

Nellie Heijnen:

Gelukkig jullie zijn weer in beeld we dachten al ze kunnen nergens mailen of geen contact we begonnen het al te missen.
    Ik heb het net bekeken waar jullie nu zitten in een woord prachtig die zee is adembenemend mooi nog even lekker genieten samen het begint hier al een klein beetje lente te worden.
    Groeten van Cor en Nellie

• 26 Februari 2015 - 15:04

Maria:

Dag lieverds,errrug blij weer van jullie te horen,dacht al
    waar blijft de reismail.
    Gelukkig is het euvel verholpen en kan ik weer genieten van jullie belevenissen.
    Wat weer een mooi reisverslag!!!
    Super dat jullie toch nog die cruise hebben kunnen maken.
    Begrijpelijk dat het afscheid nemen van Ria en Ger moelijk was,als je
    zo'n heerlijke vakantie samen hebt gehad!!!
    Ga nog goed genieten van de laatste vakantieweek.
    Heeeel veeel plezier en een dikke kus:
    Maria

• 26 Februari 2015 - 18:35

Elly Zopfi:

Hallo buurtjes.

Fijn om weer wat van jullie te horen dacht dat jullie ergens achteraf zaten
    waar geen bereik was.
    Geniet nog van jullie laatste week is toch wel snel gegaan.
    En nog veel plezier tot snel.

Groetjes Elly.